EET aplikace do mobilu: zjistěte zda je tím pravým řešením pro vás

EET aplikace v mobilu

Začátek května přinese povinnost elektronické evidence tržeb i drobným podnikatelům a živnostníkům. Pokud i vy spadáte do 3. a 4. vlny a nebo jen sháníte řešení EET, které je co nejméně nákladné, určitě se zamyslete nad možností instalovat si aplikaci do svého mobilního telefonu. Odpadne vám tak starost s výběrem zařízení a hlavně ušetříte náklady. Tohle řešení ale není pro každého. Chcete se dozvědět, kdy je EET aplikace do mobilu pro vás ta správná volba a kdy raději zvolit jiné řešení? Pak pokračujte ve čtení.

Výhody EET aplikace do mobilu

Nízké pořizovací náklady – nahrání aplikace do vašeho stávajícího mobilního telefonu může být úplně zdarma. Pokud zvolíte aplikaci, kde se platí nějaký poplatek, je stále výhodou to, že nemusíte kupovat žádné další zařízení.

Mobilita – pokud za svými zákazníky jezdíte, nebo objíždíte různá prodejní místa jako jsou například trhy, pak určitě oceníte mobilitu. Telefon, který se vejde do kapsy a běžně ho s sebou nosíte zvládne díky nainstalované aplikaci evidovat tržby a žádné další zařízení už  nebude třeba.

Výběr z mnoha aplikací – požadavky na aplikace se liší, a proto vás může těšit, že máte na výběr. Od těch nejjednodušších, které plní jen základní funkci po složitější, které dokáží nahradit i jiné programy, které pro své podnikání potřebujete.

 

Zmínit také nevýhody EET aplikace do mobilu je zajisté na místě. Dotykové mobilní telefony nejsou stavěné na hrubší zacházení a časté používání může vést ke zničení telefonu. V tomto ohledu jsou vhodnější tlačítkové pokladny. Pokud máte větší počet zákazníků bude pro vás samostatné řešení výhodnější i proto, abyste mohli telefon používat k jeho primárnímu účelu.

EET aplikace v mobilu

Pro koho je vhodná EET aplikace do mobilu?

Drobní podnikatelé, živnostníci, řemeslníci, každý, kdo podniká jen po část roku, prostě všichni, kteří mají menší počet transakcí určitě ocení výhody EET aplikace do mobilu. Příkladem může být kadeřnice, manikérka, instalatér, opravář domácích spotřebičů nebo malíř pokojů. 

Musím si pořídit tiskárnu?

Pokud se domníváte, že je nutné pořídit si tiskárnu a zákazníkům vydávat papírové účtenky, pak je to omyl. Žádnou takovou povinnost totiž nemáte. V souladu se zákonem je i vydaní elektronické účtenky. 

Jestli je pro vás přeci jen tisknutí účtenek pohodlnější a chcete je zákazníkům vydávat, můžete si pořídit přenosnou tiskárnu. Výjde vás na několik tisícovek a většina aplikací je připravná pro spárování pomocí Bluetooth.

A co dalšího mohu potřebovat?

Mobilní telefon s nainstalovanou aplikací postačí. Možná by vám ale další zařízení pomohlo práci usnadnit, nebo dokonce získat nové zákazníky. Výše zmíněná tiskárna umožní tisk účtenek, kde bude kromě jiného uveden váš kontakt a webové stránky a díky tomu všem zákazníkům usnadníte příští kontakt. Zákazníky můžete přilákat také díky možnosti placení kartou. K tomu si budete muse pořídit platební terminál. Zákazníci ale možnost platby kartou určitě ocení a budou ochotni více utrácet. Platební terminál pořídíte za cenu kolem tisíce korun, nebo za měsíční poplatek v řádu stovek korun. Je tedy pravděpodobné, že tato investice se vám brzy vrátí.

Jakou aplikaci vybrat?

Výhoda velkého výběru možných aplikací se může stát nevýhodou v případě, že nebudete vědět pro jakou aplikaci se máte rozhodnout. Na co se tedy zaměřit? Berte v potaz především specifika vašeho podnikání a funkcionality, které budete potřebovat. Výhodou bude určitě intuitivní ovládání, pravidelné aktualizace a další funkce nad rámec vystavování účtenek.

Funkce navíc, které může aplikace obsahovat zahrnují například evidenci zásob, vytváření různých doumentů jako je například dodací list nebo nabídka, různé možnosti exportu dat a další. Tyto funkce, které bude mít aplikce navíc pro vás mohou znamenat to, že další software už nebudete potřebovat.

Aplikaci mám, co potřebuji dál?

Pokud jste si vybrali vhodnou aplikaci pro vás a stáhli ji do vašeho mobilního telefonu, pak je nutné pro správné fungování ještě nahrát specifický soubor, tzv. EET certifikát. Ale kde ho seženete? Certifikát je možné stáhnout ze stránek Daňového portálu

První co musíte udělat, je získat přihlašovací údaje k Daňovému portálu. Pokud máte datovou schránku, zvládnete vše z pohodí vašeho domova, od počítače. Heslo a přihlašovací jméno pak obdržíte do tří dnů emailem. Pokud datovou schránku nemáte, budete se muset vydat na nejbližší finanční úřad, kde vám přihlašovací údaje vystaví a předají v obálce. Pihlašovací údaje si pečlivě uschovejte, budete je potřebovat pro obnovu certifiátu.

Dalším krokem je pak žádost o samotný EET certifikát. Po vyplnění příslušných údajů si certifikát jednoduše stáhnete do svého počítače a poté nahrajete přímo do aplikace. K certifikátu si vytvoříte heslo, které si také uschovejte a při nahrávání do aplikace ho pak zadejte.

Pokud máte certifikát stažený a podařilo se vám ho úspěšně nahrát do aplikace, můžete začít s evidencí vašich tržeb a vystavováním dokladů pro zákazníky.

Co dělat pokud vám EET aplikace do mobilu nevyhovuje?

Mít aplikaci v mobilu a ještě k tomu zdarma zní jako skvělé řešení. Možná to ale není to, co hledáte právě vy. Možná byste ocenili jinou možnost, jak EET pro vás vyřešit a nevadí vám, že budete muset investovat nějaké peníze. Zkrátka varianta samostatného zařízení se softwarem jen pro EET vám připadá vhodnější. V tom případě můžete vybírat z několika možností. Jaké jsou tyto možnosti zde nastíníme.

– tlačítková registrační pokladna – tlačítka jsou odolnější, než dotykový displej a někteří uživatelé je preferují. Nevýhodou je menší displej a taková pokladna nemusí být přenosná. Pokud je ale počet transakcí vyšší, může pro vás být ideální právě tento typ.

– dotyková registrační pokladna – je přenosná, takže se hodí pro řemeslníky i trhovce, ale i do menších provozoven. Nevýhodou zde může být fakt, že dotykový displej je náchylnější k poškození a pro některé uživatele je ovládání dotykem obtížné.

– pokladna s integrovaným platebním terminálem – řešení, kdy nemusíte přepisovat částku k platbě do platebního terminálu, takže se vyhnete případným chybám. Integrovaná je také tiskárna pro tisk účtenek. Zrátka varianta, kde máte vše potřebné v jednom.

– aplikace nahraná do jiného zařízení – stejně tak jako do mobilu, můžete aplikaci nahrát do vašeho stolního počítače, nebo na tablet. Možná oceníte větší velikost displeje na tabletu, nebo to, že budete mít aplikaci přímo v počítači, který k podnikání už používáte. Aplikaci můžete mít také současně v mobilu i v počítači a získáte tak snadno ovladatelnou variantu, která bude v případě potřeby mobilní. POkud vyrazíte za zákazníkem použijete mobilní telefon a ve vašem prodejním místě, nebo ke kontrole transakcí zase použijete stolní počítač, kde si vše přehledněji zobrazíte na větším monitoru.

 

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!