Registrační pokladny pro kadeřnictví

kadeřnictví

Poslední vlna EET je tady

Příchod 3. a 4. vlny EET do České republiky je takřka na spadnutí. Povinnost vést elektronickou evidenci tržeb vznikne od 1. května 2020 zhruba 300 tisícům podnikatelům po celé České republice. Mezi dotčenými oblasti podnikání jsou také například kadeřnictví, salóny krásy, ale i zemědělci, řemeslníci nebo výrobci. My se dnes podíváme na to, co to pro vás znamená, pokud vlastníte kadeřnictví nebo se tomuto oboru individuálně věnujete. Jaké registrační pokladny pro kadeřnictví dnešní trh s EET tedy nabízí?          

Dnes už máme na výběr

Elektronická evidence tržeb je s námi už od roku 2016, a na poli poskytovatelů řešení pro splnění této zákonné povinnosti se od té doby událo hodně. Dnes si můžete přehledně všechny systémy srovnat, ty lepší dokonce vyzkoušet na nějakou dobu zdarma. Šikovný přehled pokladních systémů najdete například na http://seznam-eet.cz. Nicméně každý systém nabízí jiné funkce, rozhraní a také jiné měsíční nebo jednorázové poplatky. Dobrá zpráva je ale to, že dnes už vás EET nemusí zdaleka zruinovat, a stalo se spíše byrokratickou povinností, než nesnesitelným finančním nákladem. Dnes jako kadeřnice nemusíte pořizovat monstrózní pokladní terminály ani tiskárny. Bohatě vám postačí mobilní telefon nebo tablet a například přenosná tiskárna.

Registrační pokladny pro kadeřnictví jako šité na míru

Pracujete v kadeřnickém oboru nebo provozujete kadeřnictví? Potom budete od svého nového pokladního systému pravděpodobně požadovat o něco jiné funkce, než jaké potřebují například lékaři nebo řemeslníci. Co ale budete požadovat nejspíš všichni, bude přehledný a snadno ovladatelný systém. Protože přiznejme si, ne všichni jsou v IT natolik zběhlí, aby ovládali komplikované a uživatelsky nepřehledné softwarové systémy. Na druhou stranu, pokud už EET pořizujete, neměli byste si nechat ujít i doplňkové vychytávky. Ty vám značně ulehčí i další aspekty vašeho podnikání. O jakých funkcích se konkrétně u registrační pokladny pro kadeřnictví bavíme?

Mobilita

Prvním obrovským benefitem pro vás jako pro drobného živnostníka bude zcela jistě mobilita celého systému. Pokud tedy potřebujete svůj pokladní systém přenášet, určitě volte takový, který bude bezproblémově fungovat na mobilním telefonu či tabletu. Zde je důležitým aspektem, aby systém podporoval jak Android, tak iOS. Dobrou zprávou je, že společně s těmito platformami bude systém nabízet i klasické webové rozhraní, tedy funkcionalitu na jakémkoliv počítači. Za zákazníky tak můžete jezdit například i domů. Zaměstnává vaše kadeřnictví více lidí? Pak mobilitu oceníte také. Ty lepší pokladní systému totiž umožní práci s EET více uživatelům najednou, a to na všech typech zařízení. Každý zaměstnanec bude v takovém systému mít svůj účet, kam se budou evidovat všechny jeho transakce.

Platební metody

Další funkcí, kterou by měly mít nejen pokladní systémy pro kadeřnictví, je více možností plateb. Dobrý pokladní systém by měl umožňovat platby kartou a v hotovosti. Ten ještě lepší vám nabídne také možnost otevřeného účtu nebo kombinace několika způsobů plateb najednou. No a ten úplně nejlépe zvolený pokladní systém pro kadeřnictví umožní i platbu ve formě dárkového poukazu. Dárkové poukazy jsou v dnešní době již standardem. Pokud tedy takovou službu vašim zákazníkům nabízíte, při výběru EET systému byste na ni neměli zapomínat. 

Účtenky

S platebními metodami souvisí i způsob doručení pokladního dokladu. Zde byste měli mít v první řadě možnost volby klasické tištěné účtenky se všemi náležitostmi. Tato forma doručení dokladu představuje v dnešní době již jediný výraznější náklad na EET, a to je zakoupení přenosné tiskárny. Zákon ale umožňuje také účtenky zasílat v elektronické podobě. V takovém případě by vám software měl nabídnout zaslání účtenky emailem nebo její vygenerování například do dokumentu ve formátu .pdf.

Správa klientů

Obor kadeřnictví je do jisté míry specifický, protože kadeřnice, podobně jako třeba lékaři, často mají svoji pevnou klientelu. Nemusí tomu tak být samozřejmě vždy. Nicméně v těchto případech je dobré, aby registrační pokladny pro kadeřnictví nabízely určitou míru správy klientů. V sekci správy klientů či zákazníků tak můžete jako kadeřnice uchovávat důležité kontaktní údaje nebo data rezervace. A samozřejmě také budete mít jasný přehled o všech nákupech a poskytnutých službách vybranému konkrétnímu zákazníkovi. Možná je proto načase odložit poznámkový diář a využít těchto vychytávek, které dnešní registrační pokladny pro kadeřnictví nabízejí.

Sklad

Další obrovskou výhodou lepších pokladních systémů je skladové hospodářství. Máte s nimi jedinečnou možnost zorganizovat své zásoby zboží a mít všechny položky pod kontrolou. Systém automaticky použité či prodané položky ze skladu sám odečte. Vy si přehled dostupných zásob můžete kdykoliv exportovat například do přehledné tištěné formy, a už nikdy nemusíte s tužkou a papírem „obíhat“ skříně či poličky.

Přehledy

A když už se bavíme o tom mít věci pod kontrolou, registrační pokladny pro kadeřnictví by samozřejmě měly nabízet možnost zobrazení přehledů dle různých kritérií. K čemu vám totiž bude, že budete celé dny do zařízení „ťukat“ kvanta dat, pokud vám tyto data systém nebude umět přehledně zobrazit. Po vámi zvoleném systému požadujte minimální pokladní knihu, denní, měsíční a vlastní přehled tržeb. Pokud vaše kadeřnictví zaměstnává více lidí, nutností bude také přehled tržeb dle jednotlivých zaměstnanců. V jednotlivých přehledech byste měli mít možnost také filtrovat dle vámi zvolených kritérií. Filtrace dle položek, sazby DPH a platební metody patří k těm úplně nejzákladnějším.

Doplňkové „vychytávky“

Pokud patříte mezi ty kadeřnice, které mají rády všechno pěkně zorganizované a pokud možno barevně vyznačené, chtějte od pokladny ještě víc. Lepší pokladní systémy všechnu práci spojenou s tříděním a organizací udělají za vás. Vyexportují vám dokonce i krásně přehledné grafy a statistiky. Navíc, pokud vaše kadeřnictví nabízí již zmíněné dárkové poukazy, neměly byste zapomínat na potřebu funkce nastavení vlastní výše DPH. Některé vaše služby či produkty navíc nemusí spadat do EET. Naprosto nezbytná je tedy v některých případech i možnost vypnutí odeslání tržby do elektronického systému EET FÚ.

Registrační pokladny pro kadeřnictví mohou vaše podnikání posunout dál

Před výběrem vhodného pokladního systému je potřeba začít tím, co jako kadeřnice či kadeřník potřebuji. A to nejen pro splnění zákonných povinností, ale také pro to, abych z EET jako živnostník vytěžil či vytěžila maximum. Ten správně zvolený systém by pro mě totiž neměl znamenat komplikace ani výrazné výdaje navíc. Naopak, měl by mi jako živnostníkovi podnikání do jisté míry ulehčit. Může to znamenat třeba snadnější skladové hospodářství, přehledné vedení evidence klientů nebo konec excelovým tabulkám a přehledům tržeb. Elektronické evidenci tržeb se drobní živnostníci už opravdu nevyhnou, tak proč se na ni nedívat jako na něco, co podnikání může posunout zase o krůček dopředu?

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!